De Soft-Flop-Top

Post hier alle vragen en discussies over computers (geen nieuws)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ndm
Moderator
Moderator
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 feb 2006 22:55
Locatie: Steenbergen
Contacteer:

De Soft-Flop-Top

Bericht door ndm »

Hallo allemaal,
Iedereen zit wel van: wat vind je de beste software?..
Maar dat zie je zo vaak. Nu eens de vraag: wat vind je de slechtste software?
Ik ben benieuwt naar de reacties =)

Zelf vind ik de slechtste software:
1) Internet Explorer, want dit stuk antiek houd zich totaal niet aan de standaart. Verder is het langzaam en ziet het er niet uit.
2) Windows Vista, dit zeer langzame, veel te opgemaakte, besturingssysteem is volgens mij de flop van microsoft. Microsoft vin het namelijk zelf zo erg dat ze zo snel mogelijk Windows 7 willen lanceren, als 'sorry' voor deze prul. Als zelfs de maker het een flop vindt, moet het wel heel erg zijn
3) Linksys usb-conector, dit zeer trage, met verkeerd netwerk verbindende prut programma is zeer onduidelijk en loopt bijna elke keer dat je het scherm wil laten zien. Als hij dan eenmaal vastgelopen is, dan moet je je computer opnieuw opstarten, omdat hij geen netwerken meer ziet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Re: De Soft-Flop-Top

Bericht door ktf »

Hmmm... Slechte software, dat vind ik een lastige. Ik kan wel een rijtje software neerzetten waar ik het meeste last van heb :P Echt slechte software ken ik niet ;)

1. Nouwjah, Internet Explorer nummer 6 en 7, vooral met het ontwerpen van websites. Als je een fatsoenlijke website ontwerpt die in elke browser werkt, blijken IE6 en 7 telkens weer ander beeld te geven. Voor zover ik de beta van IE8 heb gezien is dat probleem daar opgelost, dus ik hoop dat alle IE gebruikers zo snel mogelijk overschakelt op IE8 (of Firefox/Opera/Safari natuurlijk ^^) zodra het er is.
2. Het programma dat mijn grafische rekenmachine met de computer moet verbinden: simpelweg omdat het niet goed werkt
3. Het multimedia-systeem van Linux, das zeg maar de grootste zwakte van het hele systeem :P Keer op keer is het onbetrouwbaar en een hoop werk om goed te krijgen. Het is alleen echt niet slecht te noemen: het is veel flexibeler dan het systeem van Windows, alleen de programma's zijn nog niet goed op elkaar ingesteld. Dit probleem is alleen waarschijnlijk binnen 2 jaar verholpen, dus tot die tijd moet ik het hier mee doen :)
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
Plaats reactie