srt files verbeteren

Post hier alle vragen en discussies over computers (geen nieuws)
Plaats reactie
Frans G
Gast

srt files verbeteren

Bericht door Frans G »

Beste filmliefhebbers


Voor ondertiteling van AVI films wordt meestal .srt files gebruikt.
Nu komt het wel eens voor dat deze ondertiteling niet gelijk loopt met de film. De film is ook wel eens in tweeën verdeeld met twee ondertitel files. Als men hier een file van wil maken dan zullen alle tijden hiervan aangepast moeten worden.
Bij het afdraaien van een film op de TV via de DVD/CD speler kwam het voor dat aan het eind van de regel midden in een woord wordt afgebroken. Dit komt omdat de driver van sommige DVD/CD spelers maar een beperkt aantal karakters per regel toelaat.
Soms was de tijd te kort om een titel volledig te kunnen lezen.
Omdat ikzelf tegen boven vermelden problemen ben aangelopen heb ik een programma gemaakt om dit te verhelpen. Het programma heet "Verbeteren srt files" en is Freeware.


Het programma kan:

Tijden verschuiven
Tijden oprekken en inkrimpen
Knippen en plakken van srt files
Tot op bepaalde hoogte corrupte files repareren
Berekenen van het aantal beeldjes per seconden
Detecteer tijdoverlappingen ( Mogelijkheid tot automatisch repareren )
Mogelijkheid om handmatig tijden te veranderen
Aan de hand van het aantal karakters in een titel automatisch de titeltijd instellen.

En het heeft edit mogelijkheden zoals:
Zoeken naar tekst gedeeltes
Zoeken op beeldnummer
Zoeken op tijd
Automatisch en met de hand repareren van woorden met onbegrepen karakters.
Regelbreedte instelling. Er wordt tussen twee woorden afgebroken als regelbreedte te groot wordt.

Als de film dezelfde naam heeft en in dezelfde map zit kan de film vanuit het programma gestart worden.

Het programma is 215 KB groot.

Wilt u dit programma hebben E-mail mij, ik stuur het dan in een rar file op. ( 72KB )
Mijn E-Mail is : F.G.Goosens@Gmail.com
Gebruikersavatar
jorobinho
ICER-lid
ICER-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 04 aug 2006 13:02
Locatie: Harmelen

Re: srt files verbeteren

Bericht door jorobinho »

hoe groot is het programma als het is uitgepakt,
want dit is wel heel klein..
wat is een leve zonder de xbox 360!!
voeg me maar toe als je wil
Afbeelding
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Re: srt files verbeteren

Bericht door ktf »

Frans G schreef:Het programma is 215 KB groot. Wilt u dit programma hebben E-mail mij, ik stuur het dan in een rar file op. ( 72KB )
Lijkt me duidelijk toch? :P Programma's hoeven niet groot te zijn, al denken sommige ontwikkelaars daar helaas anders over. Moet je een het programma µtorrent bekijken, dat heeft ook überveel mogelijkheden in een paar honderd kilobyte gepropt :)
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
Frans Goosens
Gast

Re: srt files verbeteren

Bericht door Frans Goosens »

Frans G schreef:Beste filmliefhebbers


Voor ondertiteling van AVI films wordt meestal .srt files gebruikt.
Nu komt het wel eens voor dat deze ondertiteling niet gelijk loopt met de film. De film is ook wel eens in tweeën verdeeld met twee ondertitel files. Als men hier een file van wil maken dan zullen alle tijden hiervan aangepast moeten worden.
Bij het afdraaien van een film op de TV via de DVD/CD speler kwam het voor dat aan het eind van de regel midden in een woord wordt afgebroken. Dit komt omdat de driver van sommige DVD/CD spelers maar een beperkt aantal karakters per regel toelaat.
Soms was de tijd te kort om een titel volledig te kunnen lezen.
Omdat ikzelf tegen boven vermelden problemen ben aangelopen heb ik een programma gemaakt om dit te verhelpen. Het programma heet "Verbeteren srt files" en is Freeware.


Het programma kan:

Tijden verschuiven
Tijden oprekken en inkrimpen
Knippen en plakken van srt files
Tot op bepaalde hoogte corrupte files repareren
Berekenen van het aantal beeldjes per seconden
Detecteer tijdoverlappingen ( Mogelijkheid tot automatisch repareren )
Mogelijkheid om handmatig tijden te veranderen
Aan de hand van het aantal karakters in een titel automatisch de titeltijd instellen.

En het heeft edit mogelijkheden zoals:
Zoeken naar tekst gedeeltes
Zoeken op beeldnummer
Zoeken op tijd
Automatisch en met de hand repareren van woorden met onbegrepen karakters.
Regelbreedte instelling. Er wordt tussen twee woorden afgebroken als regelbreedte te groot wordt.

Als de film dezelfde naam heeft en in dezelfde map zit kan de film vanuit het programma gestart worden.

Het programma is 215 KB groot.

Wilt u dit programma hebben E-mail mij, ik stuur het dan in een rar file op. ( 72KB )
Mijn E-Mail is : F.G.Goosens@Gmail.com
Van het programma “Verbeteren srt files” is een nieuwe versie uit. ( Versie 3.36 )

Aan de buitenkant ziet het programma er bijna hetzelfde uit. Het programma is weer wat opgepoetst. Hier bedoel ik de kleine veranderingen en verbeteringen mee.

De belangrijkste verandering zit in het gedeelte waar de tijden opgerekt of ingekrompen worden. De knoppen 1,2 en 3 rekenen vanuit een mogelijk veronderstelde standaard frame rate waarbij de ondertiteling gemaakt is. Dit om op een snelle manier het aantal seconden te vinden waarmee uitgerekt of ingekrompen moet worden. Het algoritme van deze berekening is verbeterd. De reden waarom deze knoppen niet altijd werken staat in de programma beschrijving vermeld. Deze beschrijving is via het programma op te roepen. Maar er was een nog veel groter probleem. Door tussen de knoppen 1,2 of 3 een aantal malen heen en weer te schakelen gingen de afrondingsfouten, welke men bij delen nu eenmaal heeft, zich opstapelen. Daardoor gingen sommige oorspronkelijke tijden verschuiven. Daarom heb ik een heel ander algoritme ontworpen om dit op te lossen. Vandaar deze nieuwe versie. Hebt u op of aanmerkingen over het programma, laat het mij dan weten. Misschien kan ik er wat aan doen.

Wederom veel plezier ermee

Groetjes,

Frans
1eou6cyb
Gast

Re: srt files verbeteren

Bericht door 1eou6cyb »

Het programma voor "Verbeteren van srt files" kan men nu downloaden van de gratis software site:
Op 27-05-2009 Versie nummer 3.44
http://www.gratissoftwaresite.nl/testla ... ertiteling
Frans Goosens
Gast

Re: srt files verbeteren

Bericht door Frans Goosens »

Het programma "Verbeteren srt files" is flink uitgebreid.
Hiermee kunt u nu ook ( ondertiteling ) srt files maken voor uw zelf gemaakte films.
Het is op onderstaande site te downloaden en het is Freeware.

http://www.gratissoftwaresite.nl/testla ... ertiteling
Plaats reactie