BOINC CPU-gebruik 100%

Alles over BOINC: statistieken, projecten, programma's en icer-teamleden
Plaats reactie
andries
Gewaardeerd gebruiker
Gewaardeerd gebruiker
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 nov 2008 22:08

BOINC CPU-gebruik 100%

Bericht door andries »

hallo,

ik heb het programma geinstalleerd op mijn pc, maar zodra ik hem opnieuw had opgestart schoot gelijk mijn CPU-gebruik naar 100,50%
weet iemand hoe dit komt en hoe je dat kunt veranderen, want toen ik hem weer verwijderde van mijn pc, zakte het gelijk weer naar onder de 10%

Alvast bedankt,
Andries
Laatst gewijzigd door ktf op 01 jan 2009 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verduidelijkt
MVG,
Andries
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Re: het programma

Bericht door ktf »

Ik geloof niet dat je helemaal snapt wat BOINC is :P
BOINC is een systeem waarmee je je computer kunt inzetten in de zoektocht naar medicijnen, het simuleren van klimaatsverandering of het doen van onderzoek in de ruimte. Je merkt hier niks van: je computer gaat aan het werk als jij er niets mee doet, je kunt dus gewoon je favoriete game blijven spelen, huiswerk doen of internetten als je meedoet!
De tijd die je computer 'over heeft' wordt dus ingezet voor onderzoek naar allerlei dingen. Je processor wordt hiervoor gebruikt, en alles wat jij niet gebruikt aan processorkracht wordt dus door BOINC gebruikt. Het is dus logisch dat je processorgebruik naar 100% stijgt, immers, BOINC gebruikt al het ongebruikte :) BOINC draait echter wel op de achergrond, als jij bezig bent met gamen of videobewerken zat BOINC zich stilzetten.

Als je hier problemen mee hebt kun je BOINC zo instellen dat hij minder gebruikt (bijvoorbeeld 2sec 100% en 2sec 0%, 2sec 100%, 2sec 0% enzovoort) of je kunt, als je een dual- of quadcore hebt, instellen dat hij maar 1 processor gebruikt. Dit kun je doen in de BOINC Manager (Geavanceerde modus) in het menu Geavanceerd -> Lokale Voorkeuren, in de 1e tab.

In ieder geval bedankt voor je interesse in BOINC en veel succes!
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
andries
Gewaardeerd gebruiker
Gewaardeerd gebruiker
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 nov 2008 22:08

Re: BOINC CPU-gebruik 100%

Bericht door andries »

ik zal nog even kijken wat ik ga doen ;)
MVG,
Andries
Plaats reactie