Punkbuster, hoe en wat.

Een forum met vanalles over games
Plaats reactie
mollerpunker
ICER-junk
ICER-junk
Berichten: 691
Lid geworden op: 17 feb 2006 14:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Punkbuster, hoe en wat.

Bericht door mollerpunker »

Wat is punkbuster ?

Punkbuster is een programma, die elke speler tegenwoordig moet draaien om online te kunnen spelen. Punkbuster is eigenlijk ontworpen voor half-life 2, maar het bleek zo'n succes dat het nu voor bijna alle online spellen nodig is. Het is ontworpen door Even Balance, om het cheaten tegen te gaan. Het programma bestaat uit twee delen, een voor de server en een voor de spelers.

Hoe werkt Punbuster (Pb) dan ?

Terwijl je speelt, scant PunkBuster je computer op lopende processen in het geheugen. Als hierbij een proces herkend wordt als een programma waarmee een onevenredig voordeel behaald kan worden ten opzichte van mede-spelers, zal PunkBuster je van de server verwijderen en zal een algemene omschrijving worden meegegeven aan de speler die een indicatie is van het gedetecteerde programma in kwestie.

PunkBuster biedt ook een aantal mogelijkheden voor beheerders om spelers beter in de gaten te houden. Zo zijn er speciale commando's om iemand te verbannen of een schermafdruk vanuit het oogpunt van de speler te maken. Op die manier kunnen beheerders bijvoorbeeld wallhacks ontdekken, of kunnen beheerders controleren of bepaalde bestanden wel of niet aanwezig zijn bij de speler.

Straffen

Als PunkBuster een cheater ontdekt heeft, kunnen er een aantal zaken plaatsvinden:

* Een beheerder zal de speler van zijn/haar server verbannen, waarna de gedetecteerde speler alleen op andere servers kan spelen. De gedetecteerde en verbannen speler zal dan het bericht "Prior Kick/Ban" ontvangen bij het binnentreden van de server.
* Een speler wordt verbannen op basis van zijn exemplaar van het spel: elk geïnstalleerd spel kent een unieke code (GUID, gebaseerd op de cd-sleutel). PunkBuster voorkomt hiermee dat een valsspeler met zijn unieke code op PunkBuster servers van het betreffende spel kan spelen. De speler ontvangt dan de code "Global GUID ban" bij het binnentreden van de server. Er kan echter gewoon op niet-PunkBuster servers gespeeld worden. Bij sommige spellen moet je een account aanmaken om het spel te spelen. De account van een valsspeler kan verwijderd worden, waardoor de speler weer van nul moet beginnen. Het account is daarbij gelieerd aan de GUID.
* Een speler kan ook verbannen worden op basis van zijn computer. Daarbij wordt elke keer bij het binnentreden op PunkBuster servers gecontroleerd of de computer niet gebanned is van PunkBuster servers. Dit omvat alle spellen waarbij PunkBuster aanwezig is. Dit is een verregaande maatregel en wordt alleen toegepast voor de valsspelers die veel te ver gegaan zijn.

Pb aanpassen, zodat je minder lag heb

In een spel kun je het volgende in het console intypen om lag te verminderen. ( bij america's army en battlefied 2, moet je bijvoorbeeld op ` drukken (boven tap))
/pb_sleep 500
en dan vervolgens enter en dan er achter aan typen:
/pb_writecfg
het kan dat het zonder de slash moet, dit verschilt per spel ;)
/pb_writecfg deze tag is om alle settings vast te leggen.


voor verdere vragen plaats een reactie ;) :comp:
1 tip steek geen kapot usb stekkertje in je poort :P je blaast alles op :D
Duke
Gast

Re: Punkbuster, hoe en wat.

Bericht door Duke »

Wat is dat met die punkbuster ??

IK heb BF2 en elke keer gooit die mij eruit voordat ik erin ben.
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Re: Punkbuster, hoe en wat.

Bericht door ktf »

Dat artikel hierboven lijkt me toch vrij duidelijk ^^ Punkbuster is een programma dat ervoor zorgt dat je niet vals kunt spelen. Heb je een legale, ongemodde versie waarin je geen cheats gebruikt? Dan moet je je denk ik tot de supportfora van het spel of punkbuster wenden, die kunnen het vast voor je oplossen ;)
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
mollerpunker
ICER-junk
ICER-junk
Berichten: 691
Lid geworden op: 17 feb 2006 14:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Punkbuster, hoe en wat.

Bericht door mollerpunker »

ik heb/speel zelf ook bf2, de illegale gedownloade dan wel.
er is een manier om dit te voorkomen.

als je in het spel zit open dan het console en typ dan
pb_sleep 500

vervolgens enter en dan weer het console openen en dan dit typen:

pb_config

of iets dergelijks. dit om het aangepaste pb in het spel voor altijd op te slaan. als je zoekt op google naar bf2 lag moet je een site vinden met super veel tips om de lag te reduceren en daar staat dit van punkbuster ook bij.
1 tip steek geen kapot usb stekkertje in je poort :P je blaast alles op :D
mollerpunker
ICER-junk
ICER-junk
Berichten: 691
Lid geworden op: 17 feb 2006 14:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Punkbuster, hoe en wat.

Bericht door mollerpunker »

Ik ervaar nu zelf, dat gene waarvoor PB bestaat.
Ik wilde eens zien hoe het was om America's Army te spelen met een wallhack, nu heeft PB mijn ip gebannen en kan ik in geen elke game met PB meer online spelen.

Echter heb ik hier wel een truc voor, als je een router heb, kun je je ip veranderen in een nieuwe.
1 tip steek geen kapot usb stekkertje in je poort :P je blaast alles op :D
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Re: Punkbuster, hoe en wat.

Bericht door ktf »

Nou, nee :P Tenminste, je hebt toch internet via KPN? Dan heb je een vast IP, je kunt niet zomaar wisselen.

btw, wat is een wallhack voor iets? Dat je door muren kunt lopen ofzo? Is het zo erg dat je meteen op alle spellen gebanned bent?
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
mollerpunker
ICER-junk
ICER-junk
Berichten: 691
Lid geworden op: 17 feb 2006 14:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Punkbuster, hoe en wat.

Bericht door mollerpunker »

Punkbuster verwijder je van een server als hij merkt, dat je cheat of hackt als dat niet is toegestaan. Als hij je meerdere keren betrapt, dan doet hij je ip blokkeren. PB is niet alleen actief op America's Army, maar ook op bijvoorbeeld call of duty.

En het klopt dat je een vast ip adres hebt, maar ik kan mijn interne ip wijzigen, zodat PB voor de gek wordt gehouden min of meer.

er bestaan echter ook programmaatjes, die voorkomen dat PB ziet dat je hackt.

Een wallhack is een hack, waarmee je een groen skelet ziet als het een team maat is en een rood skelet als het je tegenstander is. Je kunt niet door muren kijken, maar dat skelet zie je wel door de muren. zo weet je dus waar je vijant is. Als je weet waar de vijant zit is dat een groot voordeel voor jou.

maar het hoeven niet alleen skeletten zijn, het kan ok zo zijn dat je gewoon de vijant ziet lopen door het landschap heen, zoals bij deze video

wallhack film
1 tip steek geen kapot usb stekkertje in je poort :P je blaast alles op :D
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Re: Punkbuster, hoe en wat.

Bericht door ktf »

Jah, dat snap ik... maar je hebt dus blijkbaar meerdere keren vals gespeeld? :P Iig, ik denk dat je nog lelijk staat te kijken als blijkt dat PunkBuster niet voor een gat te vangen is.
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
mollerpunker
ICER-junk
ICER-junk
Berichten: 691
Lid geworden op: 17 feb 2006 14:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Punkbuster, hoe en wat.

Bericht door mollerpunker »

dat zijn ze ook niet, maar voor elke hack is een hack te krijgen ;)
1 tip steek geen kapot usb stekkertje in je poort :P je blaast alles op :D
Plaats reactie