Review: Deadliest catch "alaskan storm"

Een forum met vanalles over games
Plaats reactie
mollerpunker
ICER-junk
ICER-junk
Berichten: 691
Lid geworden op: 17 feb 2006 14:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Review: Deadliest catch "alaskan storm"

Bericht door mollerpunker »

Nou hier is hij dan, de review van de game van deadliest catch, van de bekende zender Discovery.

Het spel starten
Na dat ik hem eenvoudig had geïnstalleerd, ging ik met veel hoop het spel starten.Na bijna een hartaanval gekregen te hebben door de vele reclame aan het begin, kreeg ik nog net op tijd in de gaten, dat ik op enter kon drukken, om de reclame te skippen.

Als je het spel voor de eerste keer start, krijg je een melding, die er ongeveer zo uit zag:
The game checks your hardware, for optimal preformance.
Aller eerst in het spel ging ik eventjes naar de controlls kijken. Je wilt tenslotte wel weten welke knoppen je in moet drukken om het spel tot een goed einde te brengen ;).

Tijd voor het begin.
In tegenstelling tot veel andere games, kan je hier de tutorial (leer missie) niet overslaan. Een sterk punt van de maker, want het spel is niet zo simpel als het lijkt.In de tutorial krijg je te maken met o.a. het varen, voorrang in de haven, het aanmeren, personeel inhuren, je pots (kooien) uitzetten en ook een reddingsoperatie uitvoeren.

Op het eerste gezicht zit de game goed in elkaar qua grafische details, maar het kan nog gedetailleerder. De besturing is heel reëel, want als je in het echt met een schip van 45 meter vaart, is die ook niet snel gedraaid.

De career
Die gene, die de serie op tv een beetje heeft gevolgd. Weet hoe belangrijk het is om veel te vangen. Het gaat tenslotte om je reputatie, maar nog belangrijker je verdiend er meer geld mee. Met het geld, kan je aas,pots en je boot repareren. Aan het einde van het eerste seizoen kreeg ik een scherm, waarbij ik diverse delen van het schip kon verbeteren en ook totaal kon vervangen, zoals bijvoorbeeld de kraan.

De career zelf is heel fascinerend, je krijg o.a. te maken met gebreken, verwondingen van het personeel, vermoeidheid van het personeel en wat niet mag ontbreken het weer. Als je in je kajuit zit, heb je de beschikking over een aantal instrumenten. Een daarvan is de "plotter", daarmee kun je je pots uitzetten en snel van de ene plek naar de andere plek varen, maar ook een route uitzetten voor je GPS.

Als je hebt bepaald waar je je pots uit gaat zetten, is het tijd voor het uitzetten zelf. Aller eerst zet je je mannen aan het werk d.m.v. vier knoppen bovenaan je scherm (pots uitzetten, pots binnen halen, het schip ijsvrij maken en rusten). Als je net begint, wil je ze uitzetten en klik je dus op "pots uitzetten". Alles gaat van zelf, je moet er alleen voor zorgen dat het schip in een rechte lijn blijft varen en dat de pots niet te ver van elkaar komen te liggen.

Na een aantal rijen met pots, ga je de eerste binnen halen. Als je de eerste pot binnen haalt en leeg hebt gemaakt, krijg je een schermpje met 3 opties: opnieuw uitzetten, opslaan in zee of opslaan op het schip. Ik zelf koos als eerst opnieuw uitzetten, maar nadat ik het bericht kreeg van de kustwacht dat het seizoen er op zit na 24 heb ik ze gedumpt in zee op ze daar op te slaan.

Je moet ook op tijd je ruim leeg maken, omdat de krabben niet het eeuwige leven hebben. Na het eerste seizoen, waar in je vist op "konings-krabben", ga je seizoen 2 doen, waar in je dit keer vist op de "sneeuw krabben". Deze moet ik nog gaan spelen en verheug me er op.

conclusie
Het is een leuk spel en zeker de moeite waard. Het spel lijkt te gaan vervelen, maar net op tijd is het seizoen dan afgelopen en ga je verder met het volgende seizoen. De grafics zijn super, maar niet zo gedetailleerd. Over de bediening en de duidelijkheid is zeer goed over na gedacht.

pluspunten
  • bediening
  • grafics
  • de sfeer in het spel
minpunten
  • niet zo uitgebreide details
Succes met het spelen :D
1 tip steek geen kapot usb stekkertje in je poort :P je blaast alles op :D
Gebruikersavatar
jorobinho
ICER-lid
ICER-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 04 aug 2006 13:02
Locatie: Harmelen

Re: Review: Deadliest catch "alaskan storm"

Bericht door jorobinho »

wouw dus de besturing is wat verfijnd?
wat is een leve zonder de xbox 360!!
voeg me maar toe als je wil
Afbeelding
mollerpunker
ICER-junk
ICER-junk
Berichten: 691
Lid geworden op: 17 feb 2006 14:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Review: Deadliest catch "alaskan storm"

Bericht door mollerpunker »

klopt
1 tip steek geen kapot usb stekkertje in je poort :P je blaast alles op :D
Plaats reactie