muis en monitor stopt plotseling met werken

Plaats reactie
hanseldancel
Gast

muis en monitor stopt plotseling met werken

Bericht door hanseldancel »

Mijn muis houd plotseling op met werken ,dan is het pijltje er nog wel maar kan ik hem niet bewegen.Ook de monitor en het keyboard doen dan niks.De monitor zegt geen input.ik heb twee muizen met usb poort en dan doet soms de een nog wel als de ander niet meer werkt.Allleen de computer opnieuw opstarten helpt.Weet iemand een oplossing of weet waar het aan ligt?
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Re: muis en monitor stopt plotseling met werken

Bericht door ktf »

Wanneer gebeurd het? Als je al een tijdje aan het werk bent? Ben je iets speciaals aan het doen, of is het zomaar plotseling? Wat voor computer heb je?
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
hanseldancel
Gast

Re: muis en monitor stopt plotseling met werken

Bericht door hanseldancel »

Het gebeurt vaak bij een spel, dan hoor ik de muziek van het spel nog wel maar monitor zegt geen input signaal.ik heb redelijk oude computer met amd ongeveer pentium 3 sinds ik windows xp opnieuw heb geinstalleerd is het begonnen,ik heb media center editie xp
hanseldancel
Gast

Re: muis en monitor stopt plotseling met werken

Bericht door hanseldancel »

Het gebeurt ook wel als ik gewoon op het internet een pagina aan het lezen ben.
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Re: muis en monitor stopt plotseling met werken

Bericht door ktf »

Dus eerst stopt je muis met werken, en even later valt je monitor uit?
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
hanseldancel
Gast

Re: muis en monitor stopt plotseling met werken

Bericht door hanseldancel »

Inderdaad,eerst de muis valt uit dan de monitor.Ik heb nu twee muizen werken en soms valt de een uit en doet de ander het nog wel.de monitor blijft dan ook werken
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Re: muis en monitor stopt plotseling met werken

Bericht door ktf »

Vreemd. Ik heb niet eens een idee waar dit probleem te zoeken eigenlijk. Het lijkt er wel op dat het misschien iets met oververhitting te maken heeft. Heb je je computer toevallig in een slecht geventileerde kast staan? Vaak is het ook handig om de stofzuiger door je computer te halen (als je dat nog nooit hebt gedaan) dat kan flink schelen.

Mocht je hier een beetje bang voor zijn, (ik weet natuurlijk niet hoe goed jij met computers bent ;)) het is gewoon een kwestie van een zijpaneel loshalen (degene die het makkelijkst losgaat of waar speciale handgrepen zitten) en dan voorzichtig de stofzuiger erdoorheen halen. Hier en daar blazen kan helpen, als je het stof maar zoveel mogelijk opzuigt.
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
Plaats reactie