error?!

Post hier alle vragen rond HTML, PHP, MySQL, Javascript, Perl etc., plaats hier sitechecks.of vraag om linkpartners
Plaats reactie
gamemasterx
Gast

error?!

Bericht door gamemasterx »

Klein vraagje:

Wat betekent "Warning: mkdir() [function.mkdir]: Permission denied in /home/olibolli/domains/rulesoflife.gethost.nl/public_html/maptest.php on line 7"???
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Re: error?!

Bericht door ktf »

Dat betekend dat de functie mkdir niet de rechten heeft om daar een map te maken. Op Linux-achtige systemen heb je een uitgebreid systeem voor toegang tot mappen en bestanden. Je website draait dus duidelijk op een Linux-systeem. Je moet het PHP-systeem (tenminste, ik geloof dat het PHP is he?) dus toegang geven tot die map. Dat kun je doen via je FTP-programma.

Je moet naar je FTP-programma gaan, naar je hoofdmap (daar waar het bestand maptest.php staat) gaan en in je FTP-programma iets met permissies zoeken. Mocht je het niet kunnen vinden, zeg dan even welk programma je gebruikt en post het even hier. Je moet in ieder geval ervoor zorgen dat iedereen (anyone in het Engels dus) schrijf toegang (write in het Engels) heeft.

Veel succes!

Grappige website trouwens :P
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
gamemasterx
Gast

Re: error?!

Bericht door gamemasterx »

Ja, ik dacht zelf ook al dat het iets met de schrijfrechten te maken had, maar ik vraag me af welke permissie ik op die map moet zetten. Ik heb al enkele geprobeerd, maar ik heb de juiste nog niet gevonden. En mijn server maakt gebruik van Direct Admin v1.31.5
Laatst gewijzigd door ndm op 23 mei 2008 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het bericht dat voor je bericht staat moet je niet quoten, dat maakt het minder duidelijk en rommelig
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Re: error?!

Bericht door ktf »

Sorry, maar aan de DirectAdmin versie heb ik niet zoveel :) Je kunt wel via DirectAdmin de permissies wijzigen. Klik boven in de balk met Home, Webmail, Help enzo op Files. Zoek de map op, vink hem aan en typ onderaan 777 bij Set Permission, en druk op Set Permission.

Dat zou ook moeten werken.
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
gamemasterx
Gast

Re: error?!

Bericht door gamemasterx »

krijg nog steeds dezelfde foutmelding...
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Re: error?!

Bericht door ktf »

Wat heb je precies allemaal gedaan om het weg te krijgen? Kun je ons misschien de informatie geven waarom gevraagd is? Zo kunnen we je natuurlijk niet helpen ;)
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
Plaats reactie