Formulier MySQL in bepaalde kolummen van een database tabel

Post hier alle vragen rond HTML, PHP, MySQL, Javascript, Perl etc., plaats hier sitechecks.of vraag om linkpartners
Plaats reactie
seafroggie
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2008 14:53

Formulier MySQL in bepaalde kolummen van een database tabel

Bericht door seafroggie »

Hoi allemaal,

Mbv een FormBuilder heb ik een formulier gemaakt. Dit formulier maakt gebruik van een .PHP, .XML, HTML en een .SWF file.

Na verzenden worden de gegevens opgeslagen in een online database. Bij het 1e maal verzenden van het formulier word er automatisch een tabel in de database gecreeerd. Alle volgende verzendingen landen keurig in dezelfde tabel.

Offline heb ik echter een veel grotere tabel in excel aangemaakt. Ik zou graag de 'online' tabel willen vervangen door de tabel zoals ik in excel heb gemaakt. De gegevens die dan online verstuurd worden, moeten dan vervolgens in de juiste kolummen gaan vallen van de online tabel.

Bijvoorbeeld
Online tabel is 1/2/3/4
Offline tabel (die dus online moet komen) is 1/2/3/4/5/6/7/8

Waarschijnlijk een fluitje van een cent voor mensen die veel verstand hebben van PHP en MySQL, voor mij als beginnertje een grote vraag... Ben ijverig online toturials aan het doornemen, maar antwoord hoe ik deze specifieke vraag kan oplossen heb ik toch nog steeds niet gevonden.

Wie kan mij helpen? Ik zou je heel erg dankbaar zijn.
Op dit moment los ik dit op met lookup/paste special -link-/ etc in excel en dat duurt uren met een tabel van meer als 5000 rijen.....

:? Sea
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Re: Formulier MySQL in bepaalde kolummen van een database tabel

Bericht door ktf »

Dus je wilt een tabel vervangen door een andere tabel, maar dan met meer kolommen? Waar zijn die extra kolommen voor? Ik kan je geruststellen: het is kinderlijk eenvoudig, als je tenminste phpMyAdmin hebt. (dat is bijna bij iedere host, anders kun je het zelf installeren)

Je kunt in Excel exporteren in een standaard formaat genaamd CSV. Dit wordt in bijna elke spreadsheet/database geaccepteerd, ook MySQL. Als je me meer informatie over die kolommen kan geven kan ik je verder helpen ;)
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
Plaats reactie