www.veronicamars.be

Post hier alle vragen rond HTML, PHP, MySQL, Javascript, Perl etc., plaats hier sitechecks.of vraag om linkpartners
Plaats reactie
Gebruikersavatar
joris
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 feb 2007 19:36
Contacteer:

www.veronicamars.be

Bericht door joris »

Ik wil graag een sitecheck van deze site: http://www.veronicamars.be
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Re: www.veronicamars.be

Bericht door ktf »

Op het eerste gezicht ziet de site er prima uit: foto's zijn mooi geplaatst en komen netjes overeen met het kleurenpalet. (je hebt het niet voor niet uitbesteed ;) ) Helaas staat er onderaan een knop: Valid XHTML 1.0. Als ik op die knop druk blijkt jouw pagina echter helemaal niet "valid" te zijn! Verander dit door een ander doctype te gebruiken of door op zijn minst die knop weg te halen.

Helaas constateer ik, net zoals op veel nieuwe sites, dat de spelling en het taalgebruik niet deugt. Enkele voorbeelden:
Welcome op deze fan site van veronica mars
Dat moet natuurlijk Welkom met een k zijn. Daarnaast moet fansite aan elkaar en Veronica Mars mag met hoofdletters.
kritisch zeer geprezen
Wat moet ik me daar bij voorstellen? Kritisch zeer geprezen? Het kan wel door critici zeer geprezen zijn of iets dergelijks, maar dit kan volgens mij niet.
veel noir elementen
Wat zijn noir elementen? noir is Frans voor zwart... Probeer geen jargon te gebruiken
Teken ons gastenboek!!!
Gebruik maar 1 uitroepteken. Meer dan 1 mag eigenlijk niet volgens de regels der Nederlandse taal, en staat niet professioneel.

De achterliggende techniek is verder OK, je kunt je website bezoeken met een tekstbrowser, wat de plaatsing in zoekmachines ten goed komt.
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
Plaats reactie