Google kondigt Chrome OS aan

Praat mee over opmerkelijke nieuwfeiten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Google kondigt Chrome OS aan

Bericht door ktf »

Chrome heeft aangekondigd met een eigen besturingssysteem te komen. Dit zal in eerste instantie bedoeld zijn voor netbooks. Chrome wil het oude idee van een internetgebaseerd OS deels nieuw leven inblazen: dit idee kwam op met de komst van Java, waarbij werd gedacht dat computers goedkope, simpele apparaten verbonden met het internet zouden worden en dat alle programmas tegen betalen via het internet beschikbaar zouden worden, waarbij je dus met elke computer op precies dezelfde manier bij je gegevens kon.

Dit is er nooit gekomen, maar Google wil met haar online tekstverwerking een hele aardige gooi doen. Dit zal vooral moeten gebeuren door een rond de browser Chrome opgetrokken besturingssysteem (met dus de browser centraal) en gebaseerd op de Linux kernel.
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
andries
Gewaardeerd gebruiker
Gewaardeerd gebruiker
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 nov 2008 22:08

Re: Google kondigd Chrome OS aan

Bericht door andries »

ik denk dat google hier een goede stap heeft gezet om de concurentie met windows aan te gaan.
persoonlijk denk ik dat de consument hier veel voordeel aan heeft, dat er eindelijk een goede concurent voor windows op de markt komt.
inderdaad linux was dit al wel, maar de mensen hebben daar een vooroordeel van, ik hoop dat de naam google die deels weg gaat nemen.
MVG,
Andries
Topolo
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 nov 2009 05:35

Re: Google kondigt Chrome OS aan

Bericht door Topolo »

Nou Andries, ik weet niet of dat goed is voor de gebruiker. Het internet is wel steeds meer van Google zo.

Google search
Youtube
Gmail
Analytics
Adsense
Feedburner

Om maar een paar diensten op te noemen. Google kan jouw hele online geschiedenis, voorkeuren etc. zowat bijhouden ;)
[ 1 ]
Plaats reactie