Wii controller heeft geen gevoel.

Praat mee over opmerkelijke nieuwfeiten
Gebruikersavatar
DMetall
Gewaardeerd gebruiker
Gewaardeerd gebruiker
Berichten: 75
Lid geworden op: 17 mar 2006 14:24
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Wii controller heeft geen gevoel.

Bericht door DMetall »

Vergeleken met de mogelijkheden van een ander apparaatje dat werd geshowed op de E3. Ik heb het over de Novint Falcon die gebruikt maakt van Haptic (3D touch) technology....right. :?:

Het lijkt erop dat het gamen steeds meer een fysiek ding gaat worden. Geen normale controls dus maar meer mogelijkheden om samen te smelten met je virtuele ik. Tuurlijk is een controller met behulp van beweging enzo alleraardigst, maar als het aankomt op het voelen van de game zijn we er nog maar weinig op vooruit gegaan. Kan de Novint Falcon hier verandering in brengen?

Het apparaatje ziet er in ieder geval futuristisch uit, maar dat zegt natuurlijk niets. Doel van de Falcon is in ieder geval je driedimensionale voorwerpen te laten voelen in een virtuele ruimte...juist ja. Nu hoor ik jullie stiekem al denken aan een encounter met de DOA meisjes maar ik denk dat het zover helaas nog niet gaat. Wel werden er diverse demonstraties gegeven of moet ik zeggen gevoeld...? :P Een daarvan was die van Half-Life 2.

De Falcon moet je zien als een soort van 3D voelmuis. Zo zal de Falcon bijvoorbeeld weerstand geven als je een krat probeert op te pakken in Half-Life 2 of een vibrerende schok geven als je met de crowbar tegen de muur slaat. Ook de wapens hebben letterlijk een verschillende feel, zo zal een shotgun niet dezelfde "recoil" geven als bijvoorbeeld een machine geweer. Zoiezo kan het balletje van de Falcon worden vervangen door bijvoorbeeld het handvat van een pistool.

Het klinkt allemaal nog vaag en dat is het voor mij ook nog een beetje totdat ik er zelf mee heb gespeeld. Wat me wel leuk lijkt. Tot die tijd is het in ieder geval een interessante ontwikkeling die aardig wat mogelijkheden kan bieden. TEgen de tijd dat ik er meer over weet, zien jullie wel weer een post verschijnen :)
Mercenary
waar je liever niet aan denkt, daar denken wij aan.
Plaats reactie