Blue-Ray en HD-DVD beide al gekraakt

Praat mee over opmerkelijke nieuwfeiten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Blue-Ray en HD-DVD beide al gekraakt

Bericht door ktf »

HD-DVD en Blue-Ray werden beide bij introductie aangeprezen met een 'onkraakbare' beveiliging. Een hacker heeft beide beveiligingen al gekraakt voordat beide formaten gemeengoed zijn. HD-DVD is het makkelijkst te kraken, Blue-Ray iets moeilijker, aldus deze hacker, werkend onder het pseudoniem Muslix64.

Beide formaten werken met zogenaamde AACS beveiliging, maar Blue-Ray- heeft minder mogelijke sleutels. Is nu het hek van de dam? Nee, AACS is veel geavanceerder dan het oude CSS dat bij DVD's werd gebruikt, en het zal dan ook wel even duren voordat er een programma is waarmee je ze kunt rippen. Maar het geeft wel aan dat beveiligings deskundigen weer aan de slag kunnen!
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
mollerpunker
ICER-junk
ICER-junk
Berichten: 691
Lid geworden op: 17 feb 2006 14:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door mollerpunker »

en de hvd ? hoe is het daar mee, ik heb daar al lang niets meer over gehoord in de media.
1 tip steek geen kapot usb stekkertje in je poort :P je blaast alles op :D
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Bericht door ktf »

Dat heeft hier niets mee te maken, want daar is niets op het punt van beveiliging gereed. Dat komt omdat er geen video standaard voor HVD's is. Dat komt ook omdat ze nog niet te koop zijn, maar dan zal er zeker wel iets komen. Ik hoop eigenlijk dat dat dan een combo met Xvid wordt, maar daar heb ik natuurlijk niets over te zeggen. ;)
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
mollerpunker
ICER-junk
ICER-junk
Berichten: 691
Lid geworden op: 17 feb 2006 14:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door mollerpunker »

ooh ok
1 tip steek geen kapot usb stekkertje in je poort :P je blaast alles op :D
Gebruikersavatar
joris
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 feb 2007 19:36
Contacteer:

Bericht door joris »

Alles is te kraaken, geef hackers eventjes de tijd en ze kunnen alles kraaken je kan nooit iets beveiligen zonder dat 1 iemand het kan hacken.
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Bericht door ktf »

WPA in combinatie met Rijndeal AES (voor je netwerk) is anders nog niet gekraakt...

Wel via een lek in een corrupte driver, maar da omzeil je de beveiliging alleen maar. Maar inderdaad, met DVD's en dergelijke zal dat altijd wel. Dat heeft een simpele reden: Als je hem afspeeld in een gewone speler komt de sleutel op een of andere manier wel tevoorschijn doordat die speler die gebruikt om de DVD/Blue-Ray/HD-DVD probeert af te spelen.
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
Plaats reactie