www.jeugdwerker.be

Post hier alle vragen rond HTML, PHP, MySQL, Javascript, Perl etc., plaats hier sitechecks.of vraag om linkpartners
Plaats reactie
MabadosS
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 okt 2006 10:46

www.jeugdwerker.be

Bericht door MabadosS »

Graag even jullie mening over Jeugdwerker.be

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Bericht door ktf »

Ok, daar gaat ie:
- Het ziet er stabiel uit, de header is goed en de kleuren zijn goed gekozen
- De kleuren van het forum passen niet goed bij de rest. Ik heb gehoord dat dat bij SMF fora heel makkelijk is aan te passen.
- Als ik het goed begrijp is dit een soort vrijwilligerswerkvereniging ofzo. Of heb ik het nu mis? Het is niet helemaal duidelijk. Dat kan misschien in de inleiding
- Het menueffect is leuk en goed geplaatst

Tips:
- Het iframe ziet er leuk uit, maar het zorgt er ook voor dat de site minder goed te zien is door zoekrobots. Als je dat aan kan passen zal je waarschijnlijk beter scoren in de zoekmachines.
- Pas op met het publiceren van persoonsgegevens! Niet teveel vrijgeven, als dat niet nodig is ;)
- Webinfo, die titel is niet goed. Daar past meer copyright bij denk ik, als ik het snel doorlees
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
MabadosS
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 okt 2006 10:46

Bericht door MabadosS »

Eerst en vooral bedankt voor je reactie.
ktf schreef: - De kleuren van het forum passen niet goed bij de rest. Ik heb gehoord dat dat bij SMF fora heel makkelijk is aan te passen.
Heb je zeker gelijk in, moet ik zeker nog werk van maken!
ktf schreef: - Als ik het goed begrijp is dit een soort vrijwilligerswerkvereniging ofzo. Of heb ik het nu mis? Het is niet helemaal duidelijk. Dat kan misschien in de inleiding.
De inleiding zegt: Dit is de website vóór en door jeugdwerkers, leiders, leidsters, monitoren, monitrices, ... Op deze site vind je heel veel informatie over het jeugdwerk in al zijn aspecten. Je vindt er heel wat tips en nuttige weetjes die je van pas kunnen komen in je carrière als jeugdwerker.

Dus ik vermoed dat dit wel zegt wat de bedoeling van de site is.
ktf schreef: - Het iframe ziet er leuk uit, maar het zorgt er ook voor dat de site minder goed te zien is door zoekrobots. Als je dat aan kan passen zal je waarschijnlijk beter scoren in de zoekmachines.
Heb ik aan gedacht en eigenlijk ook goed opgelost, al ze ik het zelf ;)

Als je surft naar http://www.jeugdwerker.be, dan kom je in een fractie van een seconde terecht op een soort intropagina (de index.html) die de gebruiker doorstuurt (via javascript) naar de versie van de site dat het beste past bij je schermresolutie.
Het is die indexpagina dat zoekmachines als Google opnemen.

Verder neemt google ook individuele pagina's op zoals het nieuws, maar dat zou nogal vervelend zijn, moesten bezoekers daar op komen, want dan verliezen ze het menu en de structuur.

Daarom bevat iedere pagina die in de frame geladen wordt onderstaand JavaScript.

Code: Selecteer alles

<script>
if (parent.frames.length==0)
window.location.replace("http://www.jeugdwerker.be")
</script>
Deze zorgt ervoor dat als een framespagina rechtstreeks gelader wordt, bv: http://www.jeugdwerker.be/nieuws je automatisch naar de hoofdpagina gaat op http://www.jeugdwerker.be.
ktf schreef: - Pas op met het publiceren van persoonsgegevens! Niet teveel vrijgeven, als dat niet nodig is ;)
Daar heb je gelijk in.
Voorlopig heb ik er nog geen last van ondervonden, maar van zodra ik er last van ondervind, verwijder ik wel enkele gegevens.
ktf schreef: - Webinfo, die titel is niet goed. Daar past meer copyright bij denk ik, als ik het snel doorlees
Ja, die zou ik inderdaad misschien wel kunnen aanpassen, maar copyright vind ik dan weer ook niet helemaal zeggen waarover de pagina gaat.
Ik denk wel nog even na over een andere naam.


Bedankt voor uw review!
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Bericht door ktf »

MabadosS schreef:
ktf schreef: - Als ik het goed begrijp is dit een soort vrijwilligerswerkvereniging ofzo. Of heb ik het nu mis? Het is niet helemaal duidelijk. Dat kan misschien in de inleiding.
De inleiding zegt: Dit is de website vóór en door jeugdwerkers, leiders, leidsters, monitoren, monitrices, ... Op deze site vind je heel veel informatie over het jeugdwerk in al zijn aspecten. Je vindt er heel wat tips en nuttige weetjes die je van pas kunnen komen in je carrière als jeugdwerker.

Dus ik vermoed dat dit wel zegt wat de bedoeling van de site is.
Dan zal het wel een typisch belgisch begrip zijn, maar wat is een jeugdwerker?

De oplossing voor de zoekmachines is niet helemaal goed denk ik. Want je zegt, google neemt de individuele pagina's op. Alleen kunnen niet alle bots bij die iframes (van de googlebot weet ik het niet zeker) en daarbij zal niet idereen javascript aan hebben staan. Ik zet het bij voorkeur uit (ik werk met de browser Opera) omdat dat makkelijker werkt. Nu had ik 'm aanstaan.
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
MabadosS
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 okt 2006 10:46

Bericht door MabadosS »

ktf schreef: Dan zal het wel een typisch belgisch begrip zijn, maar wat is een jeugdwerker?
Een jeugdwerker is iemand die zich inzet voor kinderen en jongeren.
Het is eigenlijk een verzamelnaam voor jeugdleiders en leidsters.

Vreemd dat jullie dit begrip in Nederland niet kennen :D
ktf schreef: De oplossing voor de zoekmachines is niet helemaal goed denk ik. Want je zegt, google neemt de individuele pagina's op. Alleen kunnen niet alle bots bij die iframes (van de googlebot weet ik het niet zeker) en daarbij zal niet idereen javascript aan hebben staan. Ik zet het bij voorkeur uit (ik werk met de browser Opera) omdat dat makkelijker werkt. Nu had ik 'm aanstaan.
Dat niet alle browsers tot bij de individuele pagina's kunnen komen, dat kan wel kloppen, maar het belangrijkste is, dat ze de index opnemen en dat doen ze.

Bij alle belangrijke zoekmachines (google, msn, ilse, altavista) komt m'n site hoog in de ranking bij verschillende zoektermen die met het jeugdwerk te maken hebben.

Nu wat dat javascript betreft.
Het is inderdaad zo dat er een klein aantal mensen dit niet heeft aanstaan en dat is inderdaad nadelig.
Nu, voor de index is dat zeker geen probleem, daar er ook een aanklikbare link op die pagina staat.
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Bericht door ktf »

Ok, om even verder te gaan op het onderwerp techniek: Je site is technisch niet in orde! Heb je hem al eens door de w3c validator gehaald? Die geeft een grote reeks foutmeldingen! Deze worden veroorzaakt doordat je geen doctype boven je site hebt staan. Doe daar wat aan, en plaats de tag:

Code: Selecteer alles

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
Deze plaats je nog BOVEN de html tag!
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
MabadosS
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 okt 2006 10:46

Bericht door MabadosS »

ktf schreef:Ok, om even verder te gaan op het onderwerp techniek: Je site is technisch niet in orde! Heb je hem al eens door de w3c validator gehaald? Die geeft een grote reeks foutmeldingen! Deze worden veroorzaakt doordat je geen doctype boven je site hebt staan. Doe daar wat aan, en plaats de tag:

Code: Selecteer alles

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
Deze plaats je nog BOVEN de html tag!
Helemaal gelijk, maar ik heb m'n redenen waarom ik dit niet doe ;)

Ik gebruik enkele tags die niet valid zijn, maar wel ondersteunt worden door de meest gangbare browsers (opera, firefox, ie, ...) en met het doctype bovenaan werken die uiteraard niet meer.
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Bericht door ktf »

Waarom zouden deze tags niet meer werken? Dat verschijnsel ken ik helemaal niet (en het lijkt me ook erg onlogisch)
En wat voor tags gebruik je dan zoal?
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
MabadosS
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 okt 2006 10:46

Bericht door MabadosS »

ktf schreef:Waarom zouden deze tags niet meer werken? Dat verschijnsel ken ik helemaal niet (en het lijkt me ook erg onlogisch)
En wat voor tags gebruik je dan zoal?
Eerst en vooral de onbestaande height tag voor tabellen.
Dit is de belangrijkste, want die gebruik ik om alle inhouden zowel horizontaal en vertikaal te centreren.

Dan zijn er nog zo van die kleine dingetjes die ik nu niet allemaal van buiten weet.
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Bericht door ktf »

Je kent toch een beetje CSS, en daarmee kan het ook! je geeft de table een class, bijvoorbeeld class="uitlijntabel" vervolgens zet je in de style gedeelte

table.uitlijntabel {
height: 100%;
}

Klaar! Nu is alles wel volgens de richtlijnen! En met het plaatsen van een doctype blijft het gewoon kunnen hoor! Ik heb het ook gedaan. Alleen wordt aangeraden om alleen div's te gebruiken voor de uitlijning, omdat dat verschillende voordelen heeft, en beter compatible is.
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
Gebruikersavatar
ndm
Moderator
Moderator
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 feb 2006 22:55
Locatie: Steenbergen
Contacteer:

Bericht door ndm »

ik sluit me over het algemeen bij ktf aan, maar ik zou echt dat iframe weghalen. (tenzijn het niet anders kan)
Afbeelding
Plaats reactie