Geen apestaartje!

Post hier alle vragen en discussies over computers (geen nieuws)
Plaats reactie
P.Vos
Gast

Geen apestaartje!

Bericht door P.Vos »

Gister een packard bell notebook gekocht.
Bij registreren moet je een e-mailadres opgeven.
Bij shift 2 intoetsen krijg ik geen apestaartje maar het teken " . Ook het en(7) teken is niet juist.
Bij de shift 8 toets krijg ik ( i.p.v * .
Wat moet ik hier aan doen.
Notebook maar weeer terug sturen of is dit simpel te verhelpen.
Heb er weinig verstand van.
:lol:
mollerpunker
ICER-junk
ICER-junk
Berichten: 691
Lid geworden op: 17 feb 2006 14:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Geen apestaartje!

Bericht door mollerpunker »

De eerste fout die je al gemaakt hebt is een packard bell kopen !! maar goed.

Zijn er maar een paar toetsen waar bij je andere tekens krijg of is het over heel je toetsenbord ?
Als het het laatste is moet je je taal van je toetsen bord veranderen. Frankrijk heeft andere tekens onder de toetsen staan....
1 tip steek geen kapot usb stekkertje in je poort :P je blaast alles op :D
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Re: Geen apestaartje!

Bericht door ktf »

mollerpunker schreef:De eerste fout die je al gemaakt hebt is een packard bell kopen !! maar goed.
Geen flames mollerpunker.

Het is zeer waarschijnlijk een probleem met de indeling van het toetsenbord. Kijk eens naar de eerste 5 letterloetsen van linksboven. Zijn die QWERTY of AZERTY? Indien je in het configuratiescherm kunt komen, probeer dan de toetsenbord indeling te veranderen. (ik weet niet precies waar dat zit, maar ik geloof iets met toesenbord) Probeer de indeling eens op V.S. te zetten als je QWERTY hebt, of op Nederlands als je AZERTY hebt.

Heb je misschien ook nog een extern USB toetsenbord liggen? Probeer anders die ook eens aan te sluiten.

Plaats a.u.b. je bevindingen hier weer op het forum, dan kunnen wij je verder helpen. Terugsturen lijkt me nog geen optie. Mocht het echt in het toetsenbord blijken te zitten (een kapotte kabel ofzo) dan moet ie terug, maar het lijkt me niet waarschijnlijk dat dat het geval is.
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
Gebruikersavatar
ndm
Moderator
Moderator
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 feb 2006 22:55
Locatie: Steenbergen
Contacteer:

Re: Geen apestaartje!

Bericht door ndm »

Dat probleem ken ik. Ik heb een qwerty toetsenbord, maar helaas zijn er 2 soorten qwerty toetsenborden. Bij mij is het gewoon, als ik het programma afsluit (ja op dat kruisje rechtsboven ;)) en dan weer opstart dat het toetsenbord het weer gewoon doet.

Als dit niet werkt, moet je op dat toetsenbord tekentje rechtsonderin klikken, de indeling op vs-vs zetten en Nl-nl verwijderen..
Afbeelding
Birgit
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 apr 2007 20:32

Re: Geen apestaartje!

Bericht door Birgit »

Hoi P.Vos,

Ik heb dat probleem ook wel eens, maar dat probleem komt doordat je dan te lang de shift toets achter elkaar ingedrukt hebt gehouden. In dat geval worden alle tekens dan op een andere plek gezet. Om dan het @-teken te vinden moet je dan de toetsen uitproberen totdat je hem hebt gevonden, of natuurlijk gewoon die functie ongedaan maken.

M.v.g.
Gebruikersavatar
jorobinho
ICER-lid
ICER-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 04 aug 2006 13:02
Locatie: Harmelen

Re: Geen apestaartje!

Bericht door jorobinho »

dat is toch met shift+alt ofsoiets
wat is een leve zonder de xbox 360!!
voeg me maar toe als je wil
Afbeelding
frank
Gast

Re: Geen apestaartje!

Bericht door frank »

Nou ik heb vista en ook bij mij sond hij op nl en echt geen @ maar nu op vs gezet en het werk gelukkkig weer
MS. Dop
Gast

Re: Geen apestaartje!

Bericht door MS. Dop »

Een keer Shift en Ctrl tegelijkertijd indrukken en dan werkt ie weer.
Topolo
Newbie
Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 nov 2009 05:35

Re: Geen apestaartje!

Bericht door Topolo »

Ok! bedankt.
[ 1 ]
Plaats reactie