Probleem met draadloze netwerk

Plaats reactie
Attila
Moderator
Moderator
Berichten: 122
Lid geworden op: 01 aug 2008 17:59
Locatie: Haren
Contacteer:

Probleem met draadloze netwerk

Bericht door Attila »

Ik heb dus problemen met mijn draadloos netwerkstick van Belkin. Het gaat om de Belkin Wireless G Plus MIMO USB Network Adapter, model # F5D9050B, versie 3000df.

Spekkies:
-Asus M2N
-Belkin Wireless G Plus MIMO USB Network Adapter, model # F5D9050B, ver 3000df
-Windows Vista Home Premium 32-bits

Rest lijkt me niet erg belangrijk.

Het probleem:
Ik heb de stick ongeveer een jaar lang zonder problemen gebruikt, met windows XP en Vista. Vorige week werd mijn internetverbinding ineens verbroken, en kwam er bij het icoontje rechtsonder te staan: 'Verbonden, Alleen lokaal'. Dit probleem kwam wel es vaker voor bij ons (maar dan met elke computer), dus ik ga naar de router en modem, en druk het reset-knopje in. En... het hielp niet. Het icoontje blijft bij 'Alleen lokaal', en springt soms over op 'IP-adres ophalen'. Maar nog steeds geen internet dus.

Wat ik al heb geprobeerd:
1. Drivers opnieuw installeren. Ik heb gezocht op internet, op de pc, op de cd die er bij dat, echt o-ver-al.
2. System restore. Ik heb de computer teruggezet naar twee dagen voor het probleem. Heeft niet geholpen...
3. Format & clean install... Jup, alles van de pc gooien, Vista opnieuw eropgezet. Zonder resultaat.
4. Belkin gebeld, ik heb met 4 keer met hun gesproken. De eerste keer was mensje 1 aan de beurt, die heb ik het probleem verteld, hij heeft het allemaal netjes in zijn computertje getikt, en zei toen dat ik het even op een andere computer moet proberen.

Daarna was mensje 2 aan de beurt, hij was nogal kortaf, en vertelde dat als ik verbinding kan maken met de router het niet aan het stickje lag, maar aan de internetverbinding. Dit zei hij zo'n 18-20 keer.
Daarna was mensje 3 aan de beurt. Deze was vrij behulpzaam, en liet me wat internetopties veranderen, de router helemaal resetten, wachtwoord erafhalen, pingen, en nog veel meer. Lukt het niet, moest ik maar terugbellen.
En nee hoor, het lukte weer niet (anders was ik dit verhaal nu niet aan het typen). Dus ik belde voor de 4e keer, en ja hoor, daar was mensje 1 weer:) Hij zocht alles weer op op zijn computertje, en zei toen dat ik alle updates maar es moet installeren.

Zucht... Dus ik mijn computer en beeldscherm een verdieping naar beneden sjouwen, daar met een snoertje aan de router gehangen, en begonnen te updaten. Toen ik werkelijk al het mogelijke had geinstalleerd, stak ik het stickje erin, en... JA:D Hij deed het:) Dus ik blij mijn computer uit doen, naar boven sjouwen, en daar weer aan doen, en... hij deed het weer niet...

Kan het niet gewoon zijn dat dat stickje gewoon helemaal afgeragd en kapot is?

Ik ben nu al een hele week mee bezig mijn internet goed te krijgen, en hij doet het gewoon nog steeds niet! Dus ALSJEBLIEFT, IEMAND, kun je me een tip geven, AUB DOE HET! Ik zou ook wel willen googlen, maar als ik mijn 20 trefwoorden copy-paste, dan vindt ie niet zo veel.

AUB! NEED HELP!

PS. Vandaag deed ie het trouwens weer even...
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Re: Probleem met draadloze netwerk

Bericht door ktf »

Ja, dit ziet er vrij complex uit :P Problemen met draadloze netwerken zijn vaak lastig te lokaliseren en op te lossen. De eerste vraag die in mij opkomt is: als je geen verbinding kunt maken met het internet, probeer dan een verbinding te maken met de router (via 10.0.0.138 of 192.168.0.1 als ik me niet vergis) Als dat lukt zit het probleem in de internetverbinding en de router. Mocht het niet lukken dan zit het (waarschijnlijk) in de draadloze verbinding.
Dit probleem kwam wel es vaker voor bij ons (maar dan met elke computer), dus ik ga naar de router en modem, en druk het reset-knopje in.
Bedoel je met resetten aan- en uitzetten of echt helemaal naar fabrieksinstellingen? Misschien kun je dat even in de handleiding opzoeken, want het is wel handig dat te weten.

Als je zo een paar dingen elimineert kunnen we verder zoeken :)

offtopic: ik heb je bericht omgezet naar je bestaande account ipv de gast-account.
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
Attila
Moderator
Moderator
Berichten: 122
Lid geworden op: 01 aug 2008 17:59
Locatie: Haren
Contacteer:

Re: Probleem met draadloze netwerk

Bericht door Attila »

Ah, bedankt:) Ik zat op mijn ma's laptop, en daar was het wachtwoord niet opgeslagen (en helaas ben ik die dus vergeten). Maargoed...:)

Ik heb gister dus ook geprobeerd verbinding te maken met de router, dat mislukte ook. En met resetten bedoel ik het resetknopje achterin indrukken, daarmee gaat de router dus waarschijnlijk aan en uit (instellingen blijven behouden).

Ik ben na school even naar de computerwinkel gereden waar ik dat ding heb gekocht, en het verhaal verteld. De verkoper gaf me een nieuw dingetje mee, en hij doet het nu gewoon:) Dus lang leve klantenservice van Belkin :mrgreen:

In ieder geval bedankt voor het doorlezen van die lap tekst:)
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Re: Probleem met draadloze netwerk

Bericht door ktf »

Dingetje? Nieuwe router of een nieuwe stick? :P
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
mollerpunker
ICER-junk
ICER-junk
Berichten: 691
Lid geworden op: 17 feb 2006 14:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Probleem met draadloze netwerk

Bericht door mollerpunker »

weer een probleem minder :)
1 tip steek geen kapot usb stekkertje in je poort :P je blaast alles op :D
Attila
Moderator
Moderator
Berichten: 122
Lid geworden op: 01 aug 2008 17:59
Locatie: Haren
Contacteer:

Re: Probleem met draadloze netwerk

Bericht door Attila »

ktf schreef:Dingetje? Nieuwe router of een nieuwe stick? :P
Ohja, dat is achteraf gezien niet duidelijk uit de tekst:p
Een stickie:)
shermal
Gast

Re: Probleem met draadloze netwerk

Bericht door shermal »

hallo ik zoek iemand die mij kan zeggen hoe ik sofwarre voor de belkin g usb netwerk adapter kan vinden en mij kan vertellen hoe ik die op een leege usb stik kan kopieren en dan op een andere computer kan zetten mijn email adres is shermal@aol.nl gr shermal
Plaats reactie