Mijn ervaringen met adsense

Post hier alle vragen rond HTML, PHP, MySQL, Javascript, Perl etc., plaats hier sitechecks.of vraag om linkpartners
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Mijn ervaringen met adsense

Bericht door ktf »

Nouw, op verzoek zal ik ervaringen met Google Adsense (met voornamelijk ICER.nl) toevoegen: Ik gebruik nu bijna een jaar adsense en heb alweer 120 euro bij elkaar geschraapt, waarvan er nu al 60 op mijn rekening staan (100 dollar is op het moment van schrijven bijna 60 euro) Ik heb nooit zelf op mijn advertenties geklikt. De reden dat Google wil dat de advertenties niet in een nieuw venster openen is simpel: het moet een werkelijk geintereseerde klik zijn van iemand, dat levert de beste bezoekers op. Deze hele opzet van Google mag je dan niet aanstaan, je krijgt zo wel veel meer geld per klik.

Ik ben zelf zeer te spreken over Adsense, omdat ik vroeger 2 andere adverteerders gebruikten die veel minder opleverden. Sterker nog, mijn inkomsten zijn vertienvoudigd nadat ik startte met Adsense. Dit heeft natuurlijk ook te maken met de specifieke inhoud van mijn pagina's. Een nadeel is dat je pas uitbetaald krijgt als je honderd dollar hebt, maar als je een beetje een redelijke site heb (ik heb nu 13.000 pageviews per maand en haal 100 dollar in 3 maanden) ben je er zo aan en kun je je hosting ermee betalen.

Met Adsense heb ik heel sterk gemerkt dat het werkt: ik had altijd halve banner bovenaan en een volledige banner onderaan (ofwel, een advertentie bovenin en 2 onderin) en die onderin leverde 2x zoveel op als die bovenin, terwijl de ene qua positie niet veel gunstiger was dan de andere. Toen ik tenslotte een menuutje met links in het menu zetten verdubbelde mijn inkomsten: experimenteer dus met de plaatsing, maar vergeet niet dat er niet meer dan 3 advertenties op 1 pagina mogen, dus kies verstandig.

Het systeem van Adwords, de kant van de mensen die de advertenties betalen werkt alsvolgt: (ik heb er ook goede ervaringen mee) de adverteerder maakt advertenties en verbind daar zoekwoorden aan. Vervolgens moet je een bedrag per klik invoeren van minimaal 1 cent. Afhankelijk van de woorden kan dit minimum bedrag omhoog naar 8 cent, 15 cent, en soms zelfs 80 cent voor zeer specifieke zoekwoorden. Als je namelijk weinig concurrentie op een zoekwoord hebt is het nogal goedkoop om daar 1 cent voor te gaan bieden. Hoe meer je biedt, hoe meer je advertenties worden getoond, maar dan wordt het adverteren dus ook dubbel zo duur: er wordt meer geklikt en elke klik is duurder.

Op deze manier wordt een soort vraag en aanbod systeem gemaakt, in tegenstelling tot veel andere systemen die een vast bedrag vragen. Het gebeurt hierdoor wel eens dat ik een dag heb waarop ik 5 klikken had die samen 20 cent opleveren: das niet echt veel. Soms heb ik een dag waarop ik 1 klik had die 2 dollar opleveren, en daar doen we het voor natuurlijk! Gemiddeld verdien ik 28 cent per klik, maar afhankelijk van je site kan dit hoger of lager liggen.

Om nog even de vergelijking te maken: ik heb ervaring met M4N en Linki, en bij Adsense ligt zowel de prijs per klik als het aantal doorklikken fors hoger. Ik raad iedereen die advertenties wil plaatsen Adsense aan, maar er zijn nog veel meer alternatieven die ik niet geprobeerd heb Proberen kan geen kwaad.

P.S.: ik herinner me opeens nog wat: je moet 18 zijn om met Adsense mee te doen. Ik ben nog geen 18, dus ik heb Adsense op rekening en naam van mijn moeder gezet, op aanraden van de help van Adsense zelf (jup, het is dus blijkbaar helemaal legaal ) Mensen die dus Adsense willen gebruiken en nog geen 18 zijn raad ik aan een aparte Google-account aan te maken op naam van een volwassene die het geld door wil sluizen naar jouw bankrekening. Je kunt namelijk de naam van degene met die bankrekening niet wijzigen, dus zodra je 18 bent moet je een hele nieuwe adsense account aanmaken.

Succes!
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
Gebruikersavatar
ktf
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1229
Lid geworden op: 14 feb 2006 21:47
Contacteer:

Re: Mijn ervaringen met adsense

Bericht door ktf »

(Deze thread is gekopieerd van een ander forum, deze posts zijn van mijzelf)
Eens geinstalleerd moet je er eigenlijk niet meer naar omkijken en kan je dagelijks of wekelijks de voortgang bekijken op je Google account.
Daar ben ik het niet mee eens: een advertentie op een betere plaats kan je inkomsten verdrievoudigen. De plaatsing van de advertenties is heel belangrijk, dus het is goed om met verschillende groottes te expermenteren. Zorg er wel voor dat je bezoekers nooit last hebben van je banners: zo krijg je nog veel minder bezoekers en zullen ze vooral niet klikken ;)

Rond het EK Voetbal had ik om een of andere vreemde reden ook advertenties die daarmee te maken hadden, en die verdienden erg goed Ik had een boost van ongeveer 30%, alleen door het EK... terwijl met website echt alleen over computers gaat.
Verbruik van mijn laptopje+randapparatuur:
Gemiddeld: 27,1W (non-stop gemeten, 95 dagen lang)
Maximaal: 101W
Kosten per jaar: 23,76 euro (bij 10 cent per kWh)
Plaats reactie